Пременопауза - Менопауза или как се боря с тоя период

 


В живота на всяка жена рано или късно настъпва тоя момент. Със сравнително правилен начин на живот и грижи за тялото той може да се поотложи,но не и да се пропусне.

 И така на почти 50г. тая пролет и аз се сблъсках с неприятните страни на пременопаузата. Последно цикълът ми дойде февруари месец. До тоя момент рядко е имало отклонения. Да речем да е закъснял някой месец или да пропусне,но да е било веднъж,два пъти за последните 10г. Февруари месец обаче не дойде,март също,а от април се запознах с прословутите горещи вълни. Признавам си,че се постреснах,защото усещането е супер дискомфортно. Изпонакупих сумати от рекламираните добавки по темата,но нищо не действаше. Продължавах да се потя и денем и нощем. Сънят ми се разби,а работата ми е изключително отговорна, натоварваща и изискваща пълно съсредоточаване и кондиция. 

Личната супер незаинтересовано ми заяви,че така щяло да бъде следващите няколко години,а гениколожката ме шамароса с новината за двусантиметрова миома. Не била кой знае какъв проблем защото съм влизала в менопауза и щом няма кръвоизливи само се следи.....

 Е да ама мен никак не ме устройваше това състояние. Появата на гадта ме наведе на мисълта за силно разклатен хормонален баланс,който съответно е виновен и за вълните и всички други дискомфорти като постоянна умора,безсъние,нервност,болки в ставите и мускулите.....Абе с две думи разбутаните хормони водят до тотален срив в женския организъм.

 Първото нещо,което ми дойде на ум беше да направя един мощен детокс включващ 20 дневно разтоварване с плодове. Плодолечението не ми е непознато. В годините съм прибягвала до него доста пъти и съм наясно колко благотворно ми влияе.  Имам здрав стомах и нямам проблем с плодовете. 

И така речено сторено. Осъзнах обаче,че не е зле да включа и още допълнителна помощ на организма,защото имах да се боря с проблем.  

Позната,на която вярвам ми препоръча марката ВИВАСАН. Попрочетох малко в наши и чужди сайтове и реших да и се доверя. Консултантката/лекар/ ми направи програма за 4 месеца и започнах.

Сироп Артишок и масла от лимон и портокал бяха първите продукти,които включих заради детокса. Артишок 3 пъти дневно по две супени лъжици,масло от лимон сутрин по две капки,масло от портокал обяд и вечер по 2 капки. 

Освен тях Включих и Омега3 форте два пъти дневно,Фито 40 3 пъти дневно и Пробиотик сутрин.

Съзнавах,че са много неща,но реших да опитам. Алтернативата да се влача като парцал хич не ме радваше.

 И така седмица след като започнах добавките и съответно десетина дни от началото на гладуването горещите вълни изчезнаха/а бях започнали вече големите жеги/,сънят ми се нормализира,нервността изчезна.....Интересното е,че не чувствах никакъв глад. Артишокът и маслата тотално убиват апетита. Имах страшно много енергия и се чувствах страхотно.

Приключих гладуването и захранването без проблем,но интересното е,че страшно ми се промени вкуса след това. По принцип съм месоядна гад,а вече два месеца след това месо не ми се яде,нито пък сладко.......Храната има нов,непознат вкус. Не ползвам почти сол,за захар да не говорим. Винаги съм се чудила как живеят вегетарианците без да пукнат от глад 😅- е сега разбрах. Не възнамерявам да ставам вегетарианец,но не се и насилвам.

На контролния преглед след месец миомата се беше свила до 4мм. и чак гениколожката не повярва.....В края на този месец/общо три месеца до тук/ ми предстои нов преглед,но си мисля,че нещата са под контрол. Цикълът ми дойде и приключи съвсем нормално.

Относно програмата от втория месец включих Нигенол и масло от чаено дърво/леле как мирише /😅,но се свиква и даже вече ми харесва. Нигенолът е мощно противовъзпалително средство,чаеното дърво също.Все едно приемам два антибоитика заедно с тая разлика,че не товаря черния дроб с химия. Факт е,че след детокса всичко се усвоява по различен начин,а и не бива да се пренебрегва високата биодостъпност на добавките на Вивасан.Включих и вагинални апликации с един маслен микс който не съм питала какъв е,но се чувствах чудесно от него.

От октомври ми предстои да включа Нар и мента и ще го направя,но много ме притеснява спирането на Фито 40/то реално регулира хормоните/. Ще пробвам и ще видим.

Общото ми състояние се подобри в пъти. Чувствам се страхотно. Свалих значително количество килограми неусетно/бяха се понатрупали последната една година без да променям начина си на хранене и живот/. Това ме води на мисълта,че хормоните са се върнали в норма и много ме радва. 

 В заключение.....Мисля си,че открих моя начин да преживея тоя период без хормонозаместителна терепия и без да се превърна в развалина. 

Не съм фен на хранителните добавки и съм голям неверник по принцип,но Вивасан ме опровергаха на практика.  Възнамерявам да продължа да си пия омега 3 както и Фито 40 като ще ги намаля до една капсула дневно/считам,че вече не третирам проблем,а за поддръжка дозата е нормална/,и сиропът Артишок ще ми стане приятел пролет и есен.

 

ПП: Статията я пиша в личния си блог и възнамерявам да я споделя тук-там защото проблемът е всеобщ. Следя две теми в БГ Мама и виждам колко много жени страдат,а помощ и облекчение не намират.

 Факт е,че изход има,но за съжаление Вивасан се възприема като някаква МЛМ печалбарска фирмичка от класа на Ейвън и Орифлейм,а не е. Продуктите са добри и работят.

Никой не набляга на това,че добавките и маслата им ЛЕКУВАТ,а не замазват положението.  

Във времето ще продължа да допълня и актуализирам статията както и ще напиша такава за лечението на съпругът ми,който е със сериозни проблеми,но това вече е друга тема......

Коментари

  1. До голяма степен написаното от Вас се припокрива с моята история. На 52, с последен цикъл февруари. За първи път вълни през април и май. Юни за първи път в живота си направих месец плодуване. Никакви добавки, освен 1000 единици витамин С, който пия от доста време. Вълните и изпотяването спряха още на първата седмица от плодуването. Съня стана непрекъснат и качествен. Изкарах прекрасно лято без абсолютно никаква симптоматика. Цикъл няма, нямам и желание да се появява. Гинекологичните ми прегледи са ок. Килограмите са в норма.
    Сега е октомври. Продължавам да взимам вит. С 1000 единици. Добавила съм магнезий, омега 3 , цинк и селен. Килограмите лека по лека се възстановяват, но то е свързано с апетита ми с оглед на смяната на сезоните. Леки вълни и неколкократно затопляне нощем, но не е драма. Надявам се цикъл да не се появява, засега се чувствам много добре. Предстоят ми коледни пости ( практикувам ги от години), ще наблюдавам как ми се отразяват на организма с оглед на състоянието ми. Напролет планувам житен режим, пролетни пости и юнско плодуване, в което се влюбих. Пости и житен режим практикувам от дълги години. Освен това карам колело, и с оглед на годините ми които предполагат големи деца, се радвам на живота и любовта на съпруга си . Мисля, че това е жизненоважно.
    Бъдете здрава и честита!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря Ви! И вие бъдете жива и здрава. Плодолечението е Ок да въпреки,че всички фенки на разните кето и ВМ режими го отричат. Аз не съм чак такава светица и няма как да се подлагам на глад повече от два пъти годишно. Килограмите при мен са Ок не се качват защото се храня внимателно и растителната храна преобладава. Месо почти не ям защото не ми се яде. Млечни гледам да хапвам,но и те не са много.....
    Вълни нямам въпреки,че спрях Фито 40. Явно Нарът също ще работи добре.
    А....цикълът си го искам. Колкото по-дълго го имам толкова по-добре.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Да върнем към живот изтощената коса.....как и с какво?

Всичко за алергиите предизвикани от гел лаковете или обратната страна на медала

Olioseta Oro Del Marocco свеж полъх на пазара и облекчение за джоба