Лицето-моето огледало..и как се грижа за него.

 

 


С уговорката,че не съм дълбоко в материята и въз основа на личния си опит ще споделя как и с какво се грижа за кожата си..... 

И така да започнем от там,че съм на 50+ вече с нормална към леко суха на моменти, почти безпроблемна кожа понасяща почти всичко без особени драми. Откакто се помня рядко съм излизала от къщи без крем и околоочен и през годините съм скачала от високи марки като Ести,Шейседо и Кларинс до дрогерийни от сорта на Лореал и кожата ми в общи линии се е чувствала и изглеждала добре. Това,което винаги съм гледала да спазвам е дневния крем задължително да има някакъв SPF пък бил той и 15.....

Да кажем,че и генетиката при мен явно е доста благосклонна.......

С напредване на ЕГН-то преди няколко години открих за себе си продуктите на ТО /The Ordinary/.

Смело твърдя,че са добро,даже много добро бюджетно попадение. Много харесвам тяхната хиалуронова киселина. Нанесена на предварително напръскано с розова вода лице дава хидратация без аналог.  Морският хиалурон също е прекрасен продукт когато кожата се нуждае от влага...А моята обича влага даже мноого обича. 

Бъфет и Матриксил са други мои любимци и в годините съм измазала доста от тях. Хиалуроните са влага,Матриксил и Бъфет са храна за кожата казано възможно най-лаишки 😃. 

Чисти формули с малко съставки и химия,която моята кожа одобрява. 

Ползвала съм и Кървавата маска/ AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution/ и Гликоловия им тоник. Маската все още я ползвам чат пат когато пропускам вечер ретинола. Харесвам ефекта от нея,но не мисля,че лицето ми има нужда от такъв сериозен пилинг на тоя етап. Преди да посегна към ретиноловите продукти правех маската веднъж седмично задължително.

 Другият важен момент в моята рутина са маслата и в частност етеричните масла,които обожавам и ползвам смело за всичко и по много. Така се случи,че се срещнах с маслата на Вивасан/и с марката като цяло/ по здравословни причини,но веднъж спечелили доверието ми ги включих смело в грижата за кожа и коса.


 

 Правя си тонер на основа розова вода и вода от безсмъртниче с по няколко капки Гераниум,иланг-иланг,жасмин. Сменям маслата при всяко ново забъркване,за да не ми омръзват. 

Смело ги добавям и към нощните кремове. Там залагам на такива с антиейдж действие като тамян,сандалово дърво,розово дърво,безсмъртниче и други.....Въобще експериментирам  и да ви кажа честно с времето се убедих,че няколко капки от моите любимци могат да превърнат дори бюджетен крем/от сорта на NMF на Ординари или хидратиращия на CeRave в разкошен продукт със страхотно действие за моята кожа.

 Годините си минаваха,ЕГН-то напредваше и в един момент осъзнах,че грижата ми вече не е достатъчна и ако искам да спра времето 😀е нужно да положа малко повече усилия. За инвазивни процедури при пъзла като мен и дума не може да става. Може би някой ден.....но не и на тоя етап. 


 Та преди около три месеца една фея 💓 Магнолия/моят учител в грижата за косата/ в разговор директно си ми каза,че имам основни пропуски и грешки в рутината 😀. И естествено си беше права....

  Първата ми и основна грешка беше калпавото почистване. От години ползвах за целта мицерала вода/различни марки,но последната година тая на Орифлейм/ и нищо друго. Някакси си бях втълпила,че измивните продукти не са моите и ми изсушават,а от всичко изсушаващо бягам като дявол от тамян 😀. Принципно ползването на мицерална вода не е проблем,но тя задължително трябва да се отмие и то не само с вода,а с измивен продукт/пяна, гел/ защото мицелите погълнали мръсотията трябва да се отстранят от кожата.

Втората грешка беше липсата на слънцезащитен продукт в рутината ми. Не просто крем с SPF,а продукт с всички защити с SPF50,нанасян ежедневно и целогодишно.

 Та така.....Понеже винаги съветите и са били верни веднага поправих грешките. Сдобих се с измивно олио/всъщност просто го изкарах от шкафа защото имах това на Орифлейм,което си е много хубаво/ и измивна пяна и двойното почистване стана ритуал. 

 Купух си и слънцезащита свястна защото реших,че ще си взема ретинолов продукт и ще го включа в рутината.

 До тоя момент бях ползвала миналата зима ретиноида в сквалан на ТО и много ми харесваше,но исках да кача левъла и да започна нещо по-сериозно. Тук дойде битката между страха и желанието 😂и в крайна сметка стигнах до компромисния вариант в лицето на  CeraVe Resurfacing Retinol. Изключително приятен продукт/серум/ съдържащ 0.3 ретинол и много подходящ за първа среща с продуктите съдържащи вит.А. С него се сдобих и с хидратиращия крем на марката защото изискванията за хидратация при ползването на ретинол скачат и моите продукти за нощна грижа не са достатъчни. Кремът веднага го обогатих с моите си масла разбира се 😀. Изчистеният му състав богат на серамиди е истински благодат за експерименти,а голямата кутия още повече. 

 И от тук се отвори кутията на Пандора😂. Рязко завих в посока Корея с няколко поръчки от БГ сайтове и една солидна от Josle. Сдобих се с всякакви тонери,серуми,есенции,пептиди,серамиди . Чета много и експериментирам още повече. Оформих си стегната сутришна и вечерна рутина. Към сутришната включих и витамин С на испанската марка Терамид. 

 За два месеца лицето ми много се промени. Контурът се постегна,кожата стана сочна,а пачият крак,който беше започнал да ме притеснява сериозно почти липсва дори когато се усмихвам...А за се хиля,често и 😀много .

 Друг сериозен момент в моята грижа и едно от откритията ми за тая година е БГ марката Colagena 💓💓💓. Оказа се,че в България имаме производител на козметика съперничещ си,че и биещ по показатели много високи марки. 

 Първата ми среща с тях беше Нощната маска на Александрина Станева💓,която е гуруто на ползващите ретиноли мацки във фейсбук. Оказа се много мой продукт,който ползвам с удоволствие и хваля на ляво и на дясно. 

 Естествено се заинтересувах от марката,а аз като се заинтересувам започвам да чета и да питам 😀. Свързах се директно с тях и си поръчах слънцезащита  Lumiskin Fluid според запознатите защитата му при ползване на ретиноли не е достатъчна,но предвид,че е зима и прекарвам много малко време навън реших да му се доверя.  С една дума влюбих се . Освен,че е слънцезащита  страхотно изравнява тена и регулира синтеза на меланин.Не е тониран,но ми дава страхотен завършек. Не се гримирам тъй,че за мен е точно това,от което имам нужда зимата.

 Другото тяхно нещо,което ползвам е дневния крем Хидралифт Интензив. Божествен е и кожата ми го обожава. Досегът до това луксозно бурканче всяка сутрин ме зарежда с позитивизъм освен действието. 

И последната ми придобивка 

Хидратиращ серум със серамиди CERAMIDITY новия серум на Алекс💓💓. Отново разкошен богат продукт със серамиди и масла. Нанасянето му е удоволствие

Тествах още доста техни неща и съм набелязала няколко,но за сега се въздържам,защото се хлъзнах по пързалката точно както с продуктите за коса едно време. Искам всичко сега,а имам едно лице и не мога да наклепам 100 неща едновременно.

 Плановете са след като приключа с ретинола на Cerave да кача левъла малко и дилемата е дали да е 0.5 ретинала на A-Game 5 - 0,05% Geek and Gorgeous или AVENE A-OXITIVE който е директно с 0.1 ретинал......Мисля го още та ще видим. Това не ми попречи да ги наредя да си чакат реда в шкафа де 😁. Все пак черните петъци трябва да се уважават. И ретиноловия коктейл на Терамид си чака реда на тая опашка...та толкова с трупането и пързалките 😁.

 

В заключение ще кажа OБИЧАЙТЕ СЕ ДАМИ и се грижете за себе си. Идва един момент,в който осъзнаваме,че ако ние не го направим няма кой. Цял живот сме залисани да обгрижваме околните,а за нас никой не мисли. Нашето лице е израз на нашата същност,а самочувствието на всяка жена е важно за душевния и комфорт. 



 

 Вечерна рутина:

Двойно почистване.

Флорален тонер,корейски тонер,чакам да попие

Ретинол

След 20 мин.отново флорален тонер/установих,че моето лице поема по-добре всички продукти на влажна кожа/

Центела,галатомицес на околоочен,серума за повдигане на клепачите на Colagena пак там

Пептидния серум на Ампле или серума на Алекс

Нощен крем с етерични масла/рецептата я има в по-долу/ и в зависимост от това как си чувствам кожата нощната маска на Алекс за финал. Често слагам и само маската,ако съм прекалила със серумите. Не ползвам околоочен крем вечер. Разчитам на нощния в случая защото серумът на Colagena е с доста активи и ме е шубе да не пресоля супата.

Вечерите без ретинол слагам Ниацинамид на Colagena след тонерите и серумите преди серума на Colagena. Там реших да е тъй като е с гелообразна консистенция.

 

Сутришна рутина:

  Измиване само с вода

Пръскам флралния тонер/има рецептата в статията/

Чакам 3мин. да попие,вит Ц,чакам десетина мин. докато си пия кафето

Тонер корейски който ми е под ръка

Галатомицес на околоочния/това нещо чудесно се справя с подпухване и торбички,от които си страдам от години/

Центела,златните пептиди на Ампле или новият серум на Алекс/може и от двете зависи как си чувствам кожата.

 На околоочния клепам всичко,което слагам и на лицето,но по мъничко само каквото е останало по пръстите

 Околоочен на Cerawe и Хидралифт интензив на Colagena.

 

 

 

Тонер bu Stella 

 

100nl.  натурална розова вода/моята е от една фея на розите от Карлово 💓💓💓

50мл. натурална флорална вода от безсмътниче също от местен производител от Аксаково /негово е и маслото ми/

5 капки е.м. лавандула

5капки е.м гераниум

2капки масло чаено дърво с манука и канука.

Това е винаги първи продукт на лицето ми и сутрин и вечер след миене. 

Освен,че нормализира PH-то след измивните продукти,овлажнява и се справя с всякакви наченки на раздразнение/ако има такива/. перфектен е за сандвич на хеалурон и за основа на всичките ми корейски серуми. 

 

 

Антиейдж нощен крем Cerave++ bu Stella 😂💓💓

50ml.CeraVeMoisturizers 

10 капки етерично масло безсмъртниче 

5 капки етерично масло тамян

5 капки етерично масло гераниум

5 капки етерично масло иланг иланг

3 капки етерично масло сандалово дърво

3 капки българско розово масло

3 капки етерично масло жасмин. 

Кремът става изключително богат и доста силен като състав тъй,че хората с чувствителни кожи да внимават. Аз го ползвам почти всяка вечер,но моята кожа е свикнала с етеричните масла .

 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Да върнем към живот изтощената коса.....как и с какво?

Всичко за алергиите предизвикани от гел лаковете или обратната страна на медала

Olioseta Oro Del Marocco свеж полъх на пазара и облекчение за джоба