Здравата руса коса - мисия възможна

 

 Да си блондинка е съдба 😀 И да повече от 20г. май-май вече съм в редиците на блондинките.....И понеже постоянно чета мрънкане от сорта,че русата коса не можела да бъде здрава и красива с тази статия искам да кажа на всички мрънкала,че грешат. 

И не не говоря за екстеншъни и за ежемесечни салонни походи на космически цени. Говоря за една нормална домашна грижа и ежемесечно боядисване на корен в салон/ако не ви стиска да го правите сами/ плюс тониране на дължините. При балеажи и другите модерни чудесии тип кичури става малко-по-сложно,но пак не е невъзможно.

  И така..... Блондираната коса или здравата блондирана коса изглеждаща прилично е скъпо начинание и с това трябва да сте наясно преди да пристъпите в нашите редици. Ако една просто боядисвана ежемесечно коса изисква грижи то блондираната изисква по 2,че и по 3 от всичко.

 Тук ще пиша за моята коса и как аз се грижа за нея в момента. Започвам от там,че съм на 50+ години и при мен нещата са усложнени от ЕГН-то и менопаузата. Минах през хормоналния дисбаланс и да кажем,че с необходимите добавки и грижа успях да запазя косата си/на много дами това не им се отдава за съжаление/.

 За рутинната грижа за скалп и дължини съм писала много. Скалпът си го обгрижвам постоянно. Шампоаните на Напура са ми винаги пръв продукт и рядко ги пропускам. За дължините ползвам различни шампоани и ги съобразявам с последващата грижа. Ползвам и ампулите на Напура както и различни серуми Медавита,Медисютикълс, Епруваж,Grow Gorgeous.

Дължините ги глезя често с терапии като Ланза Кератин,Кератиновото протезиране пак тяхно,Еластисайзър с масла,Hmilk.....

    Но ако има нещо задължително в грижата за блондирана коса това е Olaplex. Колкото и да му се ще на някой да мине без него-не става. Да марките си имат собствени предпазващи системи,но за мен Olaplex е алфата и омегата на всяка блондинка искаща здрава,красива, дълга, руса коса.

 И не не говоря за домашната грижа от 3 до 18 😁,а системата 1 и 2. 

 Боядисвам се сама от години защото ми беше втръснало да ходя с рижав корен и да ми съсипват дължините ежемесечно с обяснението,че видиш ли моята коса с упорит балкански червен пигмент без блондор не можела да се изсветли. Е,не съм бяло руса,но имам красива сравнително здрава и дълга според желанието ми коса. 

От години ползвам боята на Oway с Olaplex в нея. Смесвам 9-ки,10-ки и силно изсветляващите 90-ки с оксидант 9 и 12% в различни съотношения и нещата се случват. Добавям и по грахче син и зелен коректор заради червения пигмент и бих казала,че се справям прилично. С други думи аз си се харесвам 😀. 

Мия с киселия шампоан на Oway,който идеално затваря косъма и запечатва пигмента в него. Боята се отмива изключително красиво и спокойно мога да се боядисвам на едни 40 дни,че и малко повече. Коренът не стои грозно и дори бялата коса не е толкова дразнеща. 

 Ползвам и маската на Olaplex 4в 1 ,която се води професионална и е изключително добра грижа. 

Ползвам и един вагон други шампоани и маски разбира се 😁,но ако трябва да напиша един стегнат протокол той ще изглежда така.....

 Боядисване с Oway с Olaplex в него по протокол с престояване поне час с 2-ра стъпка и измиване с киселия шампоан на марката. След боя слагам балсама за блондинки на Кингсли тъй като втората стъпка на Olaplex е достатъчно богата и няма нужда от още един тежък продукт след шампоана.

 Веднъж седмично правя преуош с Еластисайзър на Кингсли с добавено ЯЧРМ за поне 2ч. 

Мия с протеинов до балансиран шампоан и в зависимост от състоянието на косата слагам нужната маска. Моята коса подчертано обича протеин. Хидратиращи шампоани нямам и не ползвам. Ползвам балансирани с лек превес на хидратацията като Кингсли за боядисана коса,Кингсли за блондинки/ежедневния/ или Керастаз генезис. Напоследък ги смесвам всеки път с Шу Уемура за блондинки тониращия. Смело твърдя,че това е най-добрия тониращ шампоан на който съм попадала.

За маската на Calinachi написах отделна статия/смятайте колко ме е впечатлила/ 😀. Страхотна е за моята коса. Днес я ползвах за 4-ти пореден път и съм просто Уау 😁. 

 Финиши : задължително ползвам кремообразен финиш. термиците на Керастаз -всичките ги харесвам без Генезис -той ми е откровено слаб въпреки,че смесен с малко от капките на oway става 😀. Последното ми откритие е крема всичко в 1 на Олиесета. Ефтинджос,но за моята коса бие много други скъпотии. 

 Безценните капки на Оway също са ми част от грижата неотменно. Много благословии отнасят Kристиян оф Рома всеки път когато ги купувам 😀.

 

Успях ли да ви депресирам а  😀 💓?

В интерес на истината не е толкова страшно. Ако сега сте влезли в сектата 😅,отишли сте в салон,блондирали са ви и са ви натирили по живо по здраво просто отворете сайта на Златна Рибка и поръчайте Blond Absolu Cicaextreme на Керастаз шампоана,маската,олиото и Крема всичко в 1 на Олиесета. Един еластисайзър да си имате и във времето тониращ шампоан. Това е напълно достатъчна грижа първоначално.

Има и други варианти по-бюджетни разбира се.  Серията на Олиесета с арган и камелия шампоан,маска и олиото плюс пак Еластисайзър и тониращ шампоан.

Тониращ шампоан ползвате веднъж седмично или като мен капвате по малко в основния на всяко миене-въпрос на предпочитание. 

 И в заключение здравето на косата в голяма степен зависи от цялостното състояние на организма. По принцип взема ли да не си харесвам косата знам,че нещо съм сгафила здравословно тъй,че грижете се за себе си,не само за косата. Тя така или иначе ще порасне отново,а от вас зависи да бъде красива и здрава и да се гордеете с нея. 

 

Коментари

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Да върнем към живот изтощената коса.....как и с какво?

Всичко за алергиите предизвикани от гел лаковете или обратната страна на медала

Olioseta Oro Del Marocco свеж полъх на пазара и облекчение за джоба