Да върнем към живот изтощената коса.....как и с какво?



 Едва ли има жена,която да не мечтае за коса като в рекламите,но да си го кажем честно малко са щастливките,които имат това богатство като дар от бога,а и много от тях умишлено и целенасочено го съсипват с цел да се впишат в шаблона. Например моята дъщеря...има страхотна плътна, права, светло кестенява коса,която редовно от черно на ниво 2 бива изсветлявана до 11 и обратно 😠. Това съчетано с ежедневно изправяне с преса и редовното мрънкане "Искам дълга коса"..... Е скъпа искаш,ама за да я имаш трябва да се научиш да я цениш и да се грижиш за нея.

 Та..скъпи дами първото и основно нещо,което трябва да проумеете е,че пресата е смърт за косата. Каквито и супер продукти да ползвате,каквито и супер скъпи и щадящи преси да купувате ежедневното нагряване на косъма до 230гр. води до ефекта метла и нуждата от редовна игра на ножицата или с други думи сбогом дълга коса.

 До тук бяхме с увода и общите приказки-сега по същество. Ще пиша за моята коса и как за две години успях да я превърна от това 

в това





Косата ми е със сравнително плътен косъм/това го установих едва на скоро преди това винаги съм мислела,че е тънка,перушинеста и смотана😂/ От близо 15г. се изрусявам на ниво 10 и това прави задачата възможно най-сложна. 
 Целта беше,от перушината на първата снимка стигаща до раменете да стигна до дължина поне до средата на гърба и освен това косата да е сравнително здрава и прилично изглеждаща.

 Като за начало пенсионирах пресата благодарение на една дама в блондинската тема в БГ мама/Кикамора благодаря ти и за острия до болка език и за това,че си откровена и не ти пука да наречеш нещата с истинските им имена/💕💕.
Започнах да чета и да се интересувам от профи продукти за коса,както и от добавки.
До тоя момент го карах на дрогерийни шампоани/ужас/ и балсами/два ужаса/. Най-голямата грижа,която полагах за горката косица беше маската с кокосово масло веднъж на малка богородица и то както установих в последствие правена неправилно и с неподходящо масло на Икаров.

 Та....зарових се в любимия си форум Бг мама и открих чудото,което няма да спра да хваля и препоръчвам наречено ДОМАШЕН ЕЛАСТИСАЙЗЪР/представлява смес от глицерин,рицин,бадемово масло и витамин А/. 
  Оригиналната рецепта  на Тайра. 
  40мл. глицерин от аптеката,40мл. рицин пак от там,20мл. бадемово масло и 1 ампула витамин А.
  Та това чудо се нанася на суха коса и се стои с него на принципа на Мечо Пух-колкото повече толкова по-добре. Аз мажа вечер,свивам косата на кок,мятам една хавлия на възглавницата и лягам. Мия на сутринта. Косата буквално се преражда след тая процедура. За мен това е НАЙ-ДОБРАТА ХИДРАТАЦИЯ и оригинала на Филип Кингсли може само да и диша праха. 
 Следващия етап беше да открия МОИТЕ ПРОДУКТИ,С КОИТО ДА СЕ ГРИЖА ЗА КОСАТА СИ.
Ще си призная,че ми струваше много четене и в наши и в Руски и в немски форуми както и сериозна инвестиция в продукти,но с времето взех да правя все по-малко грешки докато стигна до настоящия момент,в който смело твърдя,че само четейки състава на даден продукт мога да преценя подходящ ли е за моята коса/и за тая на отрочето/ и евентуално с какво и как би се съчетал най-добре.

Косата ми беше суха,накъсана,изгорена с преса и изсветляващи бои. Първата стъпка беше хидратацията с домашния еластисайзър. Стана мекичка и живна,но си се късаше все така сериозно. За да реша тоя проблем посегнах към продукт от който почти всички мами бяха във възторг,а именно шампоана на Kerastase Chronologiste 


Подчертано протеинов шампоан,но от добрите протеини както обичам да ги наричам....С други думи не докарва ефект метла на поредни ползвания,а в същото време заздравява и уплътнява косъма. Проумях и факта,че моята съсипана коса се нуждае от терапия или силна маска,която буквално да я преобрази и възстанови. И тук реших директно да стрелям в десетката. Поръчах  




Moroccanoil Hydrating Mask или по известна като маската на Марокан с кафявата капачка. Скъпо удоволствие,което си струва всяка една стотинка. И така в продължение може би на месец ползвах еластисайзъра веднъж седмично,миех с хроноложист и слагах след него маската.
 На този етап се научих как се мие косата с Керастаз...а именно с малко количество първо се масажира скалпа,изплаква се и пак с количество колкото лешник се сапунисва втори път, масажира се нежно,за да може да подействат съставките на шампоана. Дължините не се сапунисват и търкат. На тях им е достатъчна само пяната от изплакването,за да се почистят.
Маската я нанасях на дължините свивах на кок и слагах шапка за баня. Загрявах няколко мин. със сешоара и стоях 10-15 мин. За финиш слагах някакъв глис/още не бях на тема финиши/.
Междувременно се бях сдобила и с хидратиращите шампоан и балсам на марокан-груба грешка/тия два продукта прекрасни сами по себе си не бяха за моята коса/ Шампоана се оказа адски премиващ,балсама слаб и дори маската не можеше да компенсира тоя гаф.
 След месец косата ми вече беше гладичка,послушна,но някак вяла и тъничка. Определено имаше нужда от подсилване и тук дойде на помощ една прекрасна протеинова маска 


Loreal Professionnel Pro Fiber Reconstructor

 Още от първото нанасяне си пролича,че маската работи. Уплътни дължините и им предаде оная жилавост,която всички обичаме без да ги изсушава и втвърдява. И така няколко месеца Хроноложист ми беше постоянния шампоан,а двете маски ги редувах в зависимост дали усещам косата суха или вяла. По това време се замислих и за свестен финиш. Взех последователно серума за връхчета на Маракеш , Нектар термика на Керастаз и хайвереното термо на Алтерна. Подстригвах връхчетата през месец,редувах продуктите,ползвах редовно еластисайзър,сдобих се с въртящата,четка на Ровента,която ми позволи да имам все пак добре оформена коса без да я тормозя с преса/с четка и сешоар просто не се справям задоволително,а и на вече доста дългата ми коса си беше мъка/. Може би след близо година фризьорката ми заяви,че не е необходимо да ходя толкова често за връхчета. Косата ми беше добре,жива,бляскава не късаща се и не цъфтяща. За последното е виновен Маракешкия серум,който винаги съм хвалила. 

както и любимия ми Нектар термик/разкошен хидратиращ финиш дори и да не ползвате топлинни уреди/.



Тук беше момента,в който ми се прииска косата ми да расте по-бързо 😂 и като кака Сврака,която купува всичко де що и похвалят се сдобих с гела на Давинес. Е бърз растеж не докарах,но за сметка на това се сдобих с много нови растежи-буквално заприличах на таралеж особено по слепоочията и бретона. Взех и маската на Епруваж,която се оказа страхотно попадение. Хубава,балансирана,чудесно съчетаваща се с шампоана на Хроноложист и с тоя на Архитект,с който се бях сдобила междувременно.Благодарение на нея и есенния и пролетния косопад ме пропуснаха пу-пу .
  Както се досещате вече купувах все по-смело и уверено продукти и съумявах да ги съчетавам,за да постигна това,което искам.
 В момента ползвам предимно и най-вече шампоана на Алтерна интенз оил 
заедно с подхранващата маска на Олиесета/ ето тук съм писала подробно за цялата серия  https://prinzesata.blogspot.com/2017/07/olioseta-oro-del-marocco.html   Редувам с маска Хроноложист.
 За финиш последно ползвах новото олио на CHI от хидратиращата им серия ето това 
много добро попадение със страхотен аромат и термото на Олиесета от бляскавата им серия. Писала съм за него в линка,който дадох по-горе.

 Веднъж месечно преди боя ползвам ДПШ/дълбоко почистващ шампоан/ на Медисютикълс,заедно с маската Терапист на Kerastase.
 Обратно на повечето твърдения на брандовете НЕ ПОЛЗВАМ нито една цяла серия на едно миене. Просто предпочитам да съчетавам различни продукти. Например цялата серия на Олиесета на повторно миене ми утежни неимоверно,затова смених шампоана. Ако измия два поредни пъти с Хроноложист/шампоан и маска/ пък протеина ми идва в повече...... Като цяло най-важен е баланса. Когато опознаем косата си много по-лесно можем да решим и съответния и проблем с подходящ продукт и грижа.

 Далеко съм от мисълта да се превръщам в гуру. Тая статия я пиша с цел споделяне на МОЯ път към здравата и хубава коса,защото често ме питат как и с какво..... 

ето и една куца снимка от преди 2 дни след боядисване с Олиесета 10.1











Коментари

  1. Полезна статия, благодаря, моята коса е като твоята (надявам се,че може на Ти да си пишем):) и мисля да пробвам нещата,които си описала, за да се спра на моите продукти. Най-важното е да установя за момента какъв ми е косъма: и аз мислех до преди да прочета статията, че ми е тънък и порьозен, но вече не съм убедена. Не се изрусявам, но косата ми се къса и няма еластичност. Когато слагам кератинов продукт понякога става хубава, но не трябва да прекалявам с използването. Също така установих, че кератинова терапия за трайно изправяне не е за моя косъм: 2 примера с майка ми и една приятелка, които имат наистина твърд и дебел косъм: и при двете стана много добре и месеци наред не ходят на фризьор, нито изпозлват четки....но си се разхождат с гладка и сияеща коса. Та за такива коси препоръчвам кератинова терапия, но за по-перушинести като моята, твърдо не.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря Ви за отзива :). Статията е писана преди доста време,но се радвам,че я намирате за полезна. Голяма част от продуктите,които съм ползвала тогава вече са ми неподходящи тъй като косата ми в момента е здрава,балансирана и няма нужда от чак такива терапевтични продукти.
    Щом косата се къса и няма еластичност пробвате първо с домашния еластисайзър и след него може да вземете двъстъпковия протеин на ApHogee https://www.zlatnaribka.com/aphogee/aphogee-terapiya-i-vazstanovyavane/proteinova-terapiya-komplekt-ot-2-stapki-protein-29-ml-hidratirasht-balsam-22-ml еднократна доза. Правите него по описания начин и продължавате с двуминутния реконструктор.

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте и благодаря за отговора. Домашния еластисайзър ще го напеавя, както сте описали, но се чудех не трябва ли да се добавят няколко капки алкохол, за да се отвори косъма или е погрешно разбирането ми? И трябва ли да си намокря малко косата преди да я намажа с дом.еластисайзер? И ако може също да потвърдя стъпките:
    1. Дом.еластисайзер за няколко часа
    2. Шампоан- аз използвам в момента за чувствителен скалп на Ф.Кингсли, но ок е, макар че и от него имам съвсем леки сърбежи
    3. Двустъпковия протеин на Aphogee, както е описано в ЗР.
    Това го правя на боядисана коса и се надявам да е ок. След 1-2 месеца пак така, нали?
    Благодаря:)

    ОтговорИзтриване
  4. Еластисайзъра го нанасям на суха коса и не не слагам алкохол. Ако скалпа ви е чувствителен съвсем забравете за алкохола. В началото еластисайзър правех поне веднъж седмично. Двустъпковия протеин може да го правите веднъж месечно,а за поддръжка си вземете двуминутния реконструктор.

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте отново.
    Благодаря за отговора. Вече няколко пъти си правя домашния еластисайзер и съм много доволна. Дори вече ще го правя на 1 седмици веднъж, защото косата ми се подхрани доста.
    Бих искала да споделя и друго нещо, което изпробвах и съм страшно доволна;) Казва се ламиниране в домашни условия - т.е. с желатин. Има много различни предложения в интернет, но аз го правя по следния начин:
    1 супена лъжица желатин
    3 супени лъжици вода
    маска/балсам,какъвто продукт се използва след шампоана (аз слагам 3 с.л.,но зависи от дължината на косата, моята е малко над кръста)
    Приготвяне: На водна баня разтварям желатина и след като стане бистър го махам от котлона. Като се охлади леко добавям към него маската. На добре подсушена коса слагам маската с желатина (без корени!) и слагам шапка за баня и хавлия отгоре. Стоя 1-1.5часа. Може да се загрее със сешоар, но аз не го правя, забелязах че се загравя и така. След това измивам косата само с вода. След като изсъхне става малко твърда. Пръскам с термозащита и правя сешоар - в случая става много бързо, за 10 мин, а косата ми е малко над кръста (и по принцип в салон ме правят за минимум 30 минути). Резултата е повече от добър: косата става уникалнааа, не мога да я позная. Първо, сешоара става перфектен (аз засега умея прав само) и второ, косата блести. А краищата изглеждат перфектно. Много красива...:) Вече 2 пъти се правя така:)
    А тези дни ще пробвам без сешоар, само с финиш продукт, за да видя резултата и така...
    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте! Случайно попаднах на Вашата статия и реших на направя и аз домашния еластисайзър. До момента два пъти съм правила маската, има подобрения , но не е достатъчно. Продължавам да я правя преди всяко миене. Моята коса е тънка , руса- 10.03 и доста изтощена в краищата. Бихте ли ми препоръчали маска, защото от по-горе написаното разбирам, че имате опит - придобит по неволя ☺ Благодаря Ви предварително!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря за полезната и много ценна информация🥰

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Всичко за алергиите предизвикани от гел лаковете или обратната страна на медала

Olioseta Oro Del Marocco свеж полъх на пазара и облекчение за джоба