Етерично масло от безсмъртниче-безценен дар от природата


 

 

Безсмъртничето е вечно зелено многогодишно растение от семейство Сложноцветни. Нисък храст с жълти ситни съцветия и характерен аромат на къри.  Вирее по каменисти варовити почви главно в средиземноморието и Хърватия.

Съществуват над 500 вида  като някой от тях се срещат и в България като диворастящи в Родопите и подножието на Пирин както и по поляните на цялата страна.

Известно е още като Жълт смил или Орфеево цвете ,но със сигурност заслужава официалното си име защото може да издържи и година без вода,и при наличието дори на малко влага отново да разцъфти.

 Безсмъртничето  се използва от векове в народната медицина поради изключителните си антибактериални и регенериращи свойства.

 Има изключително благотворно влияние при проблеми с ,черния дроб,стомашни неразположения.

  Използва при ревматизъм, жълтеница, камъни и пясък в жлъчния мехур, невралгия, възпаление на бъбреците и пикочния мехур, импотентност, смущения в уринирането, ишиас, отоци, кръвотечения, гинекологични и някои кожни болести. Използва се и като противопаразитно средство. Освен това безсмъртничето се използва при подагра, висок холестерол и високо кръвно. 

С негова помощ се лекуват нервни заболявания и мигрена.

Етеричното масло от безсмъртниче е широко използвано във високия клас  козметиката поради изключителните си анти ейдж и регенериращи свойства. 

Фен съм на етеричните масла и ги ползвам постоянно. Естествено ползвам висок клас такива не от снобизъм или защото ме бият парите по главата 😀. Голяма част ги ползвам,за да си контролирам менопаузата,а със здравето компромиси не правя. 

 Та...в тая статия ще говоря конкретно за маслото от безсмъртниче и как,и за какво го употребявам. 

 Маслото/качественото такова/ е скъпо и си признавам,че първия път когато го купих се наложи да прескоча психологическата си бариера на тема похарчени пари за нетествани чудесии 😀. Е от тогава бариерата ми доста се е вдигнала,но това е друга тема......

Инфлуеснасната/аз как я мразя тая дума/предпочитам подкукуросана 😂😂😂 от любимата ми разорителка Радостина Манолова   HAIRHOLIC  и нейното вълшебство за коса и скалп. Зачетох се и му намерих доста приложения освен вълшебството на Ради.

 Използвам го в моите шотове за скалп,които си бъркам. Това са  малки дозички маслен преуош,който ползвам за подхранване скалпа. В базови масла облепиха,черен кимион,арган,камелия добавям по няколко капки етерични масла от безсмъртниче,тамян,розмарин,чаено дърво. Мажа скалпа и спя така. Освен,че ми контролира косопада това нещо е страхотна ароматерапия/мигрената 😕по-рядко ме тормози когато ги правя редовно/.

 Тоя мазохизъм е част от многогодишната ми борба с косопада,който ме тормози периодично откакто влязох в пременопаузата. 

Използвам го и в грижата си за лице. 

Правя си флорален тонер на основа розова вода и вода от безсмъртниче пак с по няколко капки етерични масла. Рецептата я има в статията за грижата за кожата.

Добавям го и в нощните си кремове и ми влияе страхотно на муцуната 😁.

Понеже ЕГН-то не прощава често като ме схване кръста го добавям в релаксиращите мазила. Действа безотказно. 

Важно е обаче маслото да е наистина качествено. Най- качествено е това от Корсиканско безсмъртниче. За качествено се приема маслото с нерил ацетат около 30% +–

 На българския пазар го предлагат доста фирми,но винаги имайте едно на ум....Ако не е обявен процента на Нерил ацетета това е несериозно и го пропуснете.

 Аз съм си открила моето и то е произведено от ръцете на един трудолюбив българин от Аксаково Евгени Георгиев.

Неговото е с Нерил ацетат 26.11%,което е повече от добра концентрация. Маслото наистина е качествено и работи!


Коментари

Популярни публикации от този блог

Да върнем към живот изтощената коса.....как и с какво?

Всичко за алергиите предизвикани от гел лаковете или обратната страна на медала

Olioseta Oro Del Marocco свеж полъх на пазара и облекчение за джоба